KOPALNIA GABRA Braszowice

Kruszywo gabro w nawierzchniach asfaltowych ma znaczący wpływ na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.

Gabro (diabaz) - magmowa skała wylewna średnio lub grubo krystaliczna barwy szarozielonej o dużej wytrzymałości, szczelnie zbitej strukturze, niskiej porowatości i całkowitej mrozoodporności. Skład mineralny podobny do bazaltu (główne składniki to plagioklazy i pirokseny). Ze względu na dużą twardość wykorzystywana jako materiał drogowy i budowlany.

 

Wszystkie kruszywa spełniają wymagania normy PN-EN-13043, PN-EN-13242, PN-EN-12620, PN-EN-13450

Kopalnia posiada system Zakładowej Kontroli Produkcji w systemie 2+

Zastosowanie kruszywa gabro w nawierzchniach asfaltowych ma znaczący wpływ na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego dzięki takim właściwościom jak:

  • Jasność kruszywa sprawia, iż nawierzchnia asfaltowa jest dwukrotnie jaśniejsza, niż nawierzchnia z ciemnych kruszyw, co poprawia widoczność w nocy, jak również zapobiega odbijaniu się światła, a przez to oślepiania innych użytkowników ruchu
  • Dodanie do mieszanki mineralno-asfaltowej niewielkiej ilości kruszywa gabro np. do bazaltu pozwala na uzyskanie współczynnika luminancji qp ≥0,07 dla wykonanej warstwy ścieralnej
  • Jasny kolor kruszywa powoduje, iż nawierzchnia nagrzewa się zdecydowanie mniej, dzięki czemu jest bardziej odporna na koleinowanie.
  • Wysoka odporność na polerowanie – współczynnik PSV 56 - dzięki rozwiniętej mikrostrukturze nawierzchnia w trakcie użytkowania poleruje się znacznie mniej niż nawierzchnia zbudowana z kruszyw o większej ścieralności - przez to pozostaje szorstka i bardziej bezpieczna dla użytkowników.
  • Duża wodo- i mrozoodporność kruszywa, co dodatnio wpływa na trwałość nawierzchni drogowej.

Produkcja: KSS Bartnica Sp. z o. o.

Asortyment

Piasek łamany 0/2 0,075/2
Kruszywo drobne granulowane 0/5 0,075/5
Grysy szlachetne 2/5, 4/8, 2/8, 8/11,
Tłuczeń kolejowy 31,5/50
Kamień łamany 60/80, 80/120
Miał kamienny 0/5
Mączka kamienna 0/063 mm

Maksymalna dzienna zdolność wysyłkowa transportem

  • kolejowym - bocznica własna, stacja Bardo Przyłęk – do 7 tys. ton/dobę
  • samochodowym - 6 tys. ton 

Produkcja roczna

1,6 mln ton

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.