Przejdź do treści strony

Subskrypcja

  • Kruszywa drogowe i kolejowe

Podaj swój adres e-mail, a na Twoją skrzynkę e-mail będą przesyłane wiadomości z informacjami o naszej firmie zgodnie z regulaminem subskrypcji.

Aktualności

a a a

KOPALNIA GABRA Braszowice

obraz

Gabro (diabaz) - magmowa skała wylewna średnio lub grubo krystaliczna barwy szarozielonej o dużej wytrzymałości, szczelnie zbitej strukturze, niskiej porowatości i całkowitej mrozoodporności. Skład mineralny podobny do bazaltu (główne składniki to plagioklazy i pirokseny). Ze względu na dużą twardość wykorzystywana jako materiał drogowy i budowlany.

 

Wszystkie kruszywa spełniają wymagania normy PN-EN-13043, PN-EN-13242, PN-EN-12620, PN-EN-13450

Kopalnia posiada system Zakładowej Kontroli Produkcji w systemie 2+

Zastosowanie kruszywa gabro w nawierzchniach asfaltowych ma znaczący wpływ na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego dzięki takim właściwościom jak:

  • Jasność kruszywa sprawia, iż nawierzchnia asfaltowa jest dwukrotnie jaśniejsza, niż nawierzchnia z ciemnych kruszyw, co poprawia widoczność w nocy, jak również zapobiega odbijaniu się światła, a przez to oślepiania innych użytkowników ruchu
  • Dodanie do mieszanki mineralno-asfaltowej niewielkiej ilości kruszywa gabro np. do bazaltu pozwala na uzyskanie współczynnika luminancji qp ≥0,07 dla wykonanej warstwy ścieralnej
  • Jasny kolor kruszywa powoduje, iż nawierzchnia nagrzewa się zdecydowanie mniej, dzięki czemu jest bardziej odporna na koleinowanie.
  • Wysoka odporność na polerowanie – współczynnik PSV 56 - dzięki rozwiniętej mikrostrukturze nawierzchnia w trakcie użytkowania poleruje się znacznie mniej niż nawierzchnia zbudowana z kruszyw o większej ścieralności - przez to pozostaje szorstka i bardziej bezpieczna dla użytkowników.
  • Duża wodo- i mrozoodporność kruszywa, co dodatnio wpływa na trwałość nawierzchni drogowej.

Produkcja: KSS Bartnica Sp. z o. o.

Asortyment

Piasek łamany 0/2 0,075/2
Kruszywo drobne granulowane 0/5 0,075/5
Grysy szlachetne 2/5, 4/8, 2/8, 8/11,
Tłuczeń kolejowy 31,5/50
Kamień łamany 60/80, 80/120
Miał kamienny 0/5
Mączka kamienna 0/063 mm

Maksymalna dzienna zdolność wysyłkowa transportem

  • kolejowym - bocznica własna, stacja Bardo Przyłęk – do 7 tys. ton/dobę
  • samochodowym - 6 tys. ton 

Załadunek

6.00-21.00, w sezonie całodobowy

Produkcja roczna

1,6 mln ton