BORNIT® zalewa drogowa na gorąco N1 jest topliwą wbudowywaną na gorąco masą zalewową na bazie modyfikowanego polimerami bitumu, wypełniaczy mineralnych o dodatków organicznych.
BORNIT® zalewa drogowa na gorąco N1 charakteryzuje się wysoką elastycznością o rozciągliwością, dobrą przyczepnością do krawędzi szczelin i wysoką odpornością na wysokie i niskie temperatury.
Dzięki niewielkiej gęstości otrzymujemy zmniejszone zużycie w porównaniu do objętości.
Jakość zgodnie z EN 14 188-1, masy do szczelin Typ N1.
Zastosowanie
BORNIT® zalewa drogowa na gorąco N1 służy do uszczelniania szczelin w niebędących pod ruchem obszarach nawierzchni asfaltowych i betonowych, które podlegają wysokim naprężeniom, np. obszar krawężnika na obiektach mostowych
BORNIT® zalewa drogowa na gorąco N1 jest przystosowane do dopuszczalnych zmian szerokości szczeliny do 35 %.
Rodzaj
Podstawa
Barwa
Konsystencja
Sposób wbudowania
Max temperatura wbudowywania
Temperatura wbudowania
Temperatura szczeliny
Magazynowanie
Czas magazynowania
Klasa zagrożenia wg VbF a ADR
|
Modyfikowana polimerami bitumiczna masa zalewowa
Bitum
czarna
po rozgrzaniu płynna
zalewarka
max. 180 0C
ok. 160 0C
min. 0 0C
chronić przed słońcem i wilgocią
w oryginalnie zamkniętych pojemnikach 12 miesięcy
brak |
|
|
Szczeliny muszą być suche i czyste. Należy je oczyścić z resztek ewentualnych substancji
oleistych i tłustych oraz wszelkich luźnych elementów. Należy przedmuchać szczeliny
sprężonym powietrzem. Przed zalewanie należy koniecznie krawędzie fug zagruntować
środkiem BORNIT® HF (Haftgrund) względnie BORNIT® HF Fix aby uzyskać niezbędną
przyczepność przy krawędzi. Zaleca się obie strony szczeliny na około 1 cm nawierzchni
zagruntować, aby zagwarantować optymalną przyczepność zalewy do krawędzi szczeliny.
Przed rozpoczęciem zalewania środek gruntujący musi wyschnąć (próba palcem).
Opakowanie oddzielić od masy zalewowej, następnie BORNIT® zalewę drogową na gorąco
N1 rozgrzewać w kotle z mieszadłem i sterowanym palnikiem z termometrem. Przy
rozgrzewaniu nie wolno przekroczyć temperatury 180 0C zalewa ciągle musi być mieszana.,
aby uniknąć miejscowego przegrzania i sedymentacji wypełniaczy roztapiać jedynie taką
wielkość partii wyrobu, która zostanie zużyta w danym dniu roboczym, gdyż wielokrotne
rozgrzewanie tego samego materiału może skutkować negatywnymi zmianami jego
właściwości. Prace zalewowe prowadzić za pomocą odpowiednich narzędzi (maszynowo
albo ręcznie konewką z wąskim wypływem). W przypadku opadów deszczu prace należy
natychmiast przerwać! Ponieważ w przypadku mas zalewowych na gorąco po wystygnięciu
dochodzi do zmniejszenia objętości, należy zalewanie wykonywać w dwóch potokach
roboczych. Drugi etap zalewania należy wykonać zaraz po wystygnięciu pierwszej zalewy na
jeszcze błyszczącą czystą powierzchnię zalewy. Przy tym nie należy przekraczać minimalnej
temperatury wbudowywania, w celu zapewnienia optymalnej zczepności. BORNIT® zalewa
drogowa na gorąco N1 należy tak zalewać, aby powstała tak dylatacja od góry
charakteryzowała się lekkim wklęśnięciem o głębokości od minimum 1 mm do maksymalnie
6 mm (przy zczepności z górną częścią krawędzi ściany szczeliny) w stosunku do
nawierzchni. Należy bezwzględnie unikać nadmiaru materiału powyżej krawędzi
nawierzchni.